Prawidłowe malowanie ciężkich elementów konstrukcyjnych

Dodano: 4 lipca, 2020

Firma Cobalt S.C. jako jedna z nielicznych w Polsce wprowadziła pełen proces technologiczny zapewniający poprawne wykonanie powłoki malarskiej w klasach C1 do C5. Zakupiony park maszynowy został przystosowany do obsługi ciężarów nawet do 5 ton masy własnej jak również do gabarytów których okno obrysu mieści się w ramie 2,8 metra na 2,4 metra, przy długości dochodzącej w skrajnych przypadkach do 15 metrów bieżących.

Aby powłoka spełniała surowe wymogi klas C5, proces rozpoczyna przygotowanie powierzchni konstrukcji metodą strumieniowo-ścierną w naszych śrutownicach komorowych firmy Sciteex. Osiągnięcie czystości Sa3 badane jest za pomocą przyrządu MOHR przynajmniej w 80 punktach najbardziej krytycznych. Tak przygotowana konstrukcja może zostać poddana cynkowaniu ogniowemu – w takim wypadku zalecana jest min. grubość cynku w punktach wrażliwych na poziomie 120 um lub pokrywana jedną lub dwoma warstwami podkładu wysoko-cynkowego. W przypadku cynkowania ogniowego proces właściwego nadtrawiania powierzchni jest kontrolowany bezpośrednio z laboratorium. System nakładania powłoki nawierzchniowej jest dobierany automatycznie przez aplikatory na kuchni lakierniczej. System kontroli powłok lakierniczych w firmie Cobalt S.C., zapewnia powtarzalność użytej technologii i jego właściwe wykonanie na każdym etapie procesu. Pełna dokumentacja kontrolno pomiarowa, wraz z certyfikatami jakości i kartami gwarancyjnymi jest sprawdzana i nadzorowana przez licencjonowanego Inspektora Powłok Lakierniczych. W przypadku udzielania długoletnich gwarancji, po zakończeniu procesu, na próbkach materiału przeprowadza się badania sprawdzające (niszczące oraz nieniszczące) obejmujące testy odpornościowe i finalnie testy w komorach solnych, ponadto próbki rozjemcze są każdorazowo przechowywane w naszych archiwach przez okres 10 lat.

Beata Leska-Motyka