Ogólne warunki usługi malowania proszkowego w firmie
Cobalt Company Sp. z o.o. w Dębicy

 

1. Wykonawcą w rozumieniu Ogólnych Warunków jest firma: COBALT Company sp. z o.o. w Dębicy. Ogólne Warunki stanowią integralną część każdego zamówienia złożonego przez Klienta.
2. Malowanie proszkowe odbywa się każdorazowo na podstawie złożonego przez Klienta pisemnego zamówienia. Zamówienie określa: rodzaj detalu przeznaczonego do malowania, kolor, rodzaj farby, ilość detali, docelowe przeznaczenie detali .
3. Wykonawcy przysługuje uprawnienie do zmiany terminu wykonania usługi jeżeli nie może dotrzymać umówionego terminu z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku opóźnienia w dostawie materiałów, wystąpienia siły wyższej, awarii, okoliczności za które odpowiada Klient itp. Wystąpienie takiej okoliczności nie będzie uznane za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Wykonawcę i nie daje Klientowi uprawnienia do żądania odszkodowania.
Klient jest zobowiązany odebrać detale niezwłocznie po wykonaniu usługi malowania przez Wykonawcę, nie później niż w ciągu 7 dni po upływie terminu na wykonanie usługi. W przypadku nieodebrania detali w powyższym terminie Wykonawca uprawniony jest do naliczania opłaty za przechowanie w kwocie 50 zł za każdy dzień.

4. dostarczone do malowania detale stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać następujące wymagania:
a) powierzchnia detalu musi być surowa,
b) powierzchnia detalu nie może być ocynkowana
c) powierzchnia detalu musi być wolna od jakichkolwiek zanieczyszczeń takich jak np. kleje, silikony, pasty spawalnicze, niezmywalne w roztworach wodnych uszczelniacze itp.,
d) powierzchnia detalu musi być wolna od zanieczyszczeń typu rdza, zendra, zgorzelina
e) muszą być wolne od wszelkich uszkodzeń mechanicznych typu rysy, wgniecenia, odkształcenia,
f) krawędzie detali przeznaczonych do malowania muszą być ogradowane: spełniać normę : PN –EN ISO 12944-3:2018-02,
g) muszą posiadać otwory technologiczne umożliwiające zawieszenie detali do malowania. Ślady po zawieszkach nie są uznawane jako wady,
h) procentowy skład chemiczny materiałów, z których wykonane są detale musi odpowiadać odpowiednim normom DIN, EN lub ISO.

5. Detale przeznaczone do zastosowania w warunkach wewnątrz pomieszczeń malowane będą technologia umożliwiającą użytkowanie detali w budynkach ogrzewanych z czysta atmosferą (kategoria korozyjności C1 wg normy PN-EN ISO 12944-2) o stałej temperaturze powietrza wynoszącej 20 stopni Celsjusza i wilgotności poniżej 20%,. Detale przeznaczone do zastosowania w warunkach zewnętrznych (poza pomieszczeniami) będą malowane technologią umożliwiającą użytkowanie detali w klimacie umiarkowanym o średnim zanieczyszczeniu (kategoria korozyjności C2 wg normy PN-EN ISO 12944-2:2018-2). Inne warunki użytkowania muszą być zgłoszone i potwierdzone pisemnie między Wykonawcą a Klientem przed przystąpieniem do malowania.

6. Ustalenie koloru może odbywać się na podstawie próbek referencyjnych bądź na podstawie wzornika kolorów RAL. Wzornik kolorów RAL ma jednak charakter orientacyjny i dopuszczalne są odchylenia od tego wzorca. Odchylenia od wzorca oraz różnice w odcieniach, o których mowa powyżej, nie stanowią wady i nie uzasadniają skorzystania z uprawnień z tytułu gwarancji oraz występowania z jakimikolwiek roszczeniami odszkodowawczymi.

7. Wykonawca (Gwarant) udziela Klientowi gwarancji jakości na wykonaną przez siebie usługę malowania proszkowego detali (w dalszej części „Przedmiot Usługi”).Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. W uzasadnionych wypadkach Wykonawca może rozszerzyć zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej na inne kraje wymaga to jednak pisemnej zgody obu stron.
8. Gwarancja dotycząca „płowienia”/spadku koloru oraz połysku (zgodnie z tym co podaje producent farb) zostaje udzielona na następujące okresy:
· 1 rok w odniesieniu do podłoża aluminiowego do zastosowania na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń, lub dla elementów pomalowanych farbami Qualicoat 3 lata
· 1 rok w odniesieniu do podłoża stalowego do zastosowania wewnątrz pomieszczeń , lub dla elementów pomalowanych farbami Qualicoat 3 lata
· 1 rok w odniesieniu do podłoża stalowego do zastosowania na zewnątrz pomieszczeń liczone od dnia wydania Przedmiotu Usługi Klientowi, lub dla elementów pomalowanych farbami Qualicoat 3 lata

9. W okresie gwarancji Wykonawca ma obowiązek bezpłatnego usunięcia wad, które ujawnią się w Przedmiocie Usługi w/w okresie wskazanym. Nabywcy przysługuje żądanie obniżenia wynagrodzenia, jeżeli w terminie gwarancji dokonane zostały co najmniej cztery naprawy, a wady nie udało się usunąć. Obniżenie wynagrodzenia następuje w takim stosunku w jakim wartość pomalowanych detali z wadą pozostaje do wartości pomalowanych detali bez wad.
10. Gwarancją nie są objęte wady powstałe na skutek:
a) niespełnienia przez detale wymogów określonych w pkt 4
c) wad powłoki, które nie są większe niż 5% całości detalu lub są niewidoczne z odległości 5-metrów patrząc pod kątem 60 stopni z miejsca ogólnie dostępnego publicznie
d) użytkowania detali w warunkach innych aniżeli podane do wiadomości Wykonawcy, zgodnie z pkt 5
e) uszkodzeń mechanicznych i chemicznych powłoki
f) działania siły wyższej (poprzez siłę wyższą rozumie się zdarzenie nadzwyczajne, niezależne od danej strony, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, także wówczas, gdy jego uniknięcie wymagałoby podjęcia działań, których koszty przewyższałyby możliwe do ocalenia korzyści; w szczególności za przypadki siły wyższej uważa się: wojnę, kataklizm naturalny jak trzęsienie ziemi lub powódź, eksplozję, pożar, strajk),
g) uszkodzeń związanych z korozją galwaniczną, spowodowaną zastosowaniem niewłaściwych stopów materiałów,
h) różnych uszkodzeń powłoki powstałych na skutek naturalnego zużycia i starzenia się powłoki (utrata stopnia połysku określana jest przed producenta farby),
i) niewłaściwej konserwacji w trakcie użytkowania
j) niewłaściwego przechowywania pomalowanych elementów

11. W przypadkach określonych w pkt 10 wyłączona zostaje również wszelka odpowiedzialność odszkodowawcza za powstałą szkodę.

12. Odbiór wizualny detali pomalowanych odbywać się będzie z odległości 5 m przy świetle dziennym. Ocenie podlegać będzie powierzchnia istotna z punktu widzenia wyglądu i użyteczności wyrobu (według ustaleń między Klientem a Wykonawcą). Do powierzchni istotnej nie włącza się krawędzi, większych wgłębień i powierzchni drugorzędnych. Powłoka na ocenianej powierzchni nie może mieć rys sięgających do metalu podłoża, zacieków, pęcherzy, wtrąceń, kraterów widocznych z odległości 5 m, chyba że Wykonawca i Klient ustalą inaczej
.
13. Klient zobowiązany jest zbadać detale niezwłocznie po ich odebraniu od Wykonawcy i zawiadomić go niezwłocznie o wadzie. W przypadku gdy wada wyszła na jaw później Klient zobowiązany jest do zawiadomienia Wykonawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu pod rygorem utraty uprawnień z gwarancji oraz wyłączenia odpowiedzialności odszkodowawczej Wykonawcy. W szczególności Klient nie może, w przypadku stwierdzenia wady, przesyłać detali swoim kontrahentom bądź też dokonywać jakiegokolwiek montażu bądź używać ich w inny sposób.

14. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad Klient nie może dokonywać we własnym zakresie napraw ani w żaden inny sposób ingerować w przedmiot umowy pod rygorem utraty uprawnień z gwarancji oraz wyłączenia odpowiedzialności odszkodowawczej Wykonawcy.

15. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wady w terminie 14 dni od dnia dostarczenia detali. Wykonawca jest uprawniony do wydłużenia terminu o czas niezbędny do usunięcia wad, jeżeli z przyczyn od niego niezależnych wady w określonym wyżej terminie usunąć się nie da. Za przyczynę niezależną od Wykonawcy należy uznać zwłaszcza brak materiałów niezbędnych do usunięcia wady, konieczność zamówienia farby i oczekiwania na jej dostawę .

16. Administratorem danych osobowych jest Wykonawca. Wykonawca oświadcza, że dane osobowe przetwarzane będą wyłączenie w celu realizacji umowy oraz w sytuacji gdy będzie to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą. Dane te nie są przetwarzane ani wykorzystywane w żadnym innym celu, Klient ma prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich poprawiania.

17. W razie powstania jakiegokolwiek sporu Wykonawca oraz Klient podejmą w dobrej wierze polubowne rokowania w celu ugodowego rozstrzygnięcia takiego sporu. Ugodowe załatwienie sporu powinno nastąpić w terminie 14 dni od powstania sporu. Jeżeli powyższe rokowania nie doprowadzą do polubownego rozwiązania, Wykonawca oraz Klient poddadzą powstały spór rozstrzygnięciu przez sąd właściwy dla siedziby Wykonawcy.